gardaronda.reismee.nl

Dag 3: klim naar Passo Nota

Vanmorgen om 08:30 uur vertrokken voor de derde rit, dit keer naar Tremosine
De klim begon in Riva, het oude Romeinse zand/steen pad omhoog.
Dit pad ging later over in asfalt richting Lago Di Ledro

We hebben een rondje om het meer gereden om vervolgens koffie te drinken op het terras.
Helaas begon het te druppelen, we zaten heerlijk binnen dus wat kon ons gebeuren....
Na de koffie+ zijn we vertrokken voor de klim naar Passo Nota.

Het begon nu zo hard te regenen dat het water aan de binnenkant v d regenjack stroomde....de bliksem en onweer zorgde voor de nodige spanning. Na elke flits tellend wanneer het gedonder hoorbaar was.....

Het stenen pad was door de regen spekglad geworden...in plaats van vooruit te rijden was de kans groot dat je zijwaarts ging. Kom dan nog maar eens op gang. Gelukkig werden deze ronde kopjes afgelost door steen en beton...

Kwam je beton tegen, dan wist je dat je terug moest schakelen naar het kleinste verzet. Stijl omhoog ging het. Het beton was speciaal aangebracht in de hele schuine stukken om de auto's die naar beneden reden enigszins grip te geven...

Bovenop de passo Nota heerlijke spaghetti bolgnese gegeten. De kleren buiten over de tafels gehangen, immers de regen was over gegaan in zonneschijn. Zodoende kon eeea drogen in het zonnetje.

Na de spaghetti een kleine klim om vervolgens af te dalen. Helaas zat aan het einde een speciaal trailtje die heel erg stijl was, te stijl voor ons om te rijden. Zodoende te voet verder....

Nu aan het zwembad, de was inmiddels gedaan. Een mooie tocht met vele fasetten.

Peter

Weer een uitvoerig bericht, heel mooi. Jammer van het slechte weer. Goede beslissing om te lopen en geen risikos te nemen. Geniet nu maar van het zwembad en de ontspanning. Groetjes, Peter

Ellen Saathof

Geweldig Henk......super leuk ook om te lezen! En wat smaakt een bord spaghetti dan lekker hé haha en je zal wel goed slapen! Succes weer morgen en voorzichtig.