gardaronda.reismee.nl

Dag 6: Van Toscalano terug naar Avio

We (de vier musketiers) sliepen in een ander hotel in Toscalano. 's Morgensvroeg buiten ontbeten aan het zwembad om vervolgens door Peter met het busje opgehaald te worden. Het was even wachten omdat we de boot moesten halen naar de overkant van het meer, zodoende verliep alles volgens planning en hadden we even tijd om onze zonden te overdenken (of waren het zenuwen voor de laatste etappe?).

De rit naar de boot over de promenade verliep soepeltjes. We hadden voor vandaag de rode route gekozen, een extra 15 km lus aan de overkant van het meer. Immers we zouden tijd genoeg hebben om de gondel te halen....

Een mooie etappe echter het was weer erg warm en ook de afdalingen kostte de nodige moeite en inspanning. Een bodemonderzoek tijdens een van de steile afdaling was het gevolg, echter zonder verdere kleerscheuren....

Omdat het erg warm was vonden we dat we op het terras wel een cola konden nemen, het uitzicht over het gardameer was enorm mooi, zo ook de prijs voor het blikje cola. Omdat we toch zin hadden in het aanvullen van het vocht, was de prijs slechts bijzaak en lieten we de cola ons goed smaken.

De dag vorderde en het werd nog spannend of we de gondel tijdig zouden halen. De laatste tocht met MTB omhoog was gepland om kwart over vier. Het alternatief was met de fiets naar boven fietsen :-)
Uiteindelijk lukte het om tijdig de gondel te bereiken en werden we naar 1700 meter hoogte gebracht met een geweldige panoramaview over het Gardameer.
Na de lift volgde de afdaling naar ons eerste onderkomen, echter ging Erik onderuit met als gevolg een enorme snee in zijn duim. Die hebben we vakkundig verbonden. Na enige tijd de verdere onverharde afdaling te voet afgemaakt naar de weg om rustig naar Rifugio Monte Baldo af te dalen.

Aldaar aangekomen werd de duim van Erik opnieuw verbonden, waarna we besloten hebben om toch door te reizen naar het ziekenhuis. Aldaar dik drie uur mogen wachten, waarna de behandeling door de dienstdoende arts uitgevoerd werd.
Om half 2 's nachts waren we weer terug in Monte Baldo waarna we direct in slaap vielen na zo'n vermoeide enerverende dag.

Zeven dagen MTB'n in de noordelijke omgeving van het Gardameer mede mogelijk gemaakt door Vasasport: een geweldige ervaring, goede sfeer, geweldige uitdagingen overwonnen, mooie vergezichten, geweldige etappes, heel goed gezelschap: top top top en nog eens top

Paul

Henk respect voor je inspanningen en de leuke wijze waarop je in woord en beeld brengt ?

Theo Peters

JA, Monte Baldo... daar hadden we het gisteren over: mooie berg